اتاق فرار مصر

اتاق فرار مصر

درصد سختی بازی
اتاق فرار مصر ۹۰%
اتاق فرار مصر تاریخی

سناریو اتاق فرار مصر

سناریو اتاق فرار مصر

اتاق فرار مصر با ژانر اتاق فرار تاریخی و ماجراجویی با این سناریو تعریف شده که شما به عنوان یگ گروه باستان شناس وارد اهرام ثلاثه شده اید و در جستجوی معبد خوفو، دومین فرعون از دودمان چهارم فرعون‌های باستان هستید.

حالا پس از عبور از ۱۲ دروازه جهنمی که پشت سر گذاشته اید وارد هرم بزرگ جیزه شده اید. شما صدمین گروهی هستید که به این مکان رسیده، ۹۹ گروه قبلی هرگز از این معبد خارج نشده اند! گفته می شود روح تمام آنها توسط فرعون تسخیر شده و از آن حفاظت می کنند.

این معبد نفرین شده و تمام افرادی که بیشتر از یک مدت زمان معین در این معبد بمانند گرفتار طلسم و عذاب فرعون خوفو خواهند شد. شما فقط و فقط ۶۰ دقیقه زمان دارید تا مقبره خوفو را یافته، طلسم آن را باطل کنید و از آنجا خارج شوید.

اتاق فرار تاریخی

شما به همراه ۳ و یا ۴ نفر از دوستانتان وارد اتاق میشوید و در زمان مشخص باید سرنخ‌ها را پیدا کرده و آنها را دنبال کنید، در ابتدای بازی این اسکیپ روم شما باید مقبره خوفو را یافته و سپس تلاش کنید تا با نشانه های که از قبل سر راه شما قرار داده شده طلسم را باطل کنید و خودتان و همگروهی هایتان را از اتاق فرار نجات دهید.

با توجه به این که شما وارد یک اسکیپ روم با ژانر تاریخی و ماجراجویی شده اید، شاید تصور کنید که یک اتاق بی هیجان و عادی ست ولی باید بگوییم در اتاق آیتم هایی جاسازی شده و از تکنولوژی هایی استفاده شده که شما در تک تک لحظه ها برای حل معما و نجات از اتاق فرار حس هیجان و ترس واقعی را از نزدیک لمس و تجربه خواهید کرد.

اهرام مصر

اهرام مصر که این بار سوژه ی ساخت اتاق فرار مصر در مجموعه ویرا پارک قرار گرفته است،. به مجموعه ای از هرم های سنگی گفته می شود که در منطقه جیزه در. مصر ساخته شده اند. این هرم ها نقش بنای یادبود و محافظت از مقبره ای را. به عهده داشتند که هر کدام متعلق به یکی از پادشاهان مصر باستان بوده است.. دلیل این امر اعتقاد مصریان به ادامه زندگی پس از مرگ و آن هم تقریباً به. همین شکل زمینی بوده است. این امر موجب می شد که تلاش کنند بدن پادشاهان را به کمک. تکنیک مومیایی، از متلاشی شدن حفاظت کرده و در مقبره ایشان، طلا،. جواهرات و حتی آب و غذا قرار دهند.

در اتاق فرار مصر ما به سراغ یکی از این اهرام می رویم که با نام خوفو (یا خئوپس). شناخته می شود و قدیمی ترین و بزرگ ترین هرم از اهرام سه گانه به شمار می رود.. این هرم ۱۳۹ متر ارتفاع داشته و در ساخت آن بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰. هزار قطعه سنگ به کار رفته است. راستش را بگوییم، ما برای ساخت اتاق فرار مصر هم. مشکلات بسیار زیادی داشتیم و تازه در حین طراحی و ساخت این سناریو بود. که توانستیم تصور کنیم مصریان باستان چه کار عظیمی را انجام داده اند!

معماری اهرام

با وجود این که ساخت این اهرام با استفاده از قطعه سنگ های عظیم. آن هم با تکنولوژی آن روزگار بسیار حیرت انگیز است، اما عجیب ترین نکات در. ساخت اهرام سه گانه، به معماری پیچیده، بسیار پیشرفته و محیرالعقول آن ها باز می گردد. البته ما. نیز تلاش کرده اینم که تا حد ممکن در ساخت اتاق فرار مصر از همین الگو استفاده نماییم.. به همین دلیل سناریو موجود تبدیل به یکی از پیچیده ترین و. سخت ترین اتاق فرار های تاریخی و ماجراجویی در تهران محسوب می شود.

یکی از نکات جالبی که شاید کم تر شنیده باشید این است که معماران چند هزار. سال پیش در ساخت اهرام، فکر تهویه هوا را هم کرده اند. ایمهوتپ معمار نابغه ای. که دست به طراحی این شاهکار عظیم دوران باستان زده است، موفق شد که با تعبیه. حفره هایی که با زاویه ای خاص در دل سنگ ها قرار گرفته، دمای داخلی این سازه ها. را در هوای کویری مصر با روزهای تابستانی سوزان و شب های زمستانی یخ زده،. به طور ثابت و در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد، متعادل نگه دارد.. ما در اتاق فرار مصر به سراغ چنین بنایی رفته ایم که یک هیولای باستانی معماری است.

صندوقی در اتاق فرار مصر

بررسی های باستان شناسانه نشان دهنده وجود صندوق عظیمی است با ابعاد. باور نکردنی. اما نکته جالب این جاست که ابعاد صندوق با اندازه ی درها. و ورودی ها و راهروها هیچ تناسبی ندارد. یعنی امکان ندارد صندوق از این درها وارد شده باشد.. این موضوع نشان دهنده این مطلب است که صندوق در حین ساخت هرم در داخل آن قرار گرفته. و ادامه ی بنا، پیرامون آن ساخته شده است.. شما در اتاق فرار مصر نیز با چنین صندوقی رو به رو خواهید شد.

هر هرم یک لابیرنت

معماری داخلی اهرام گاهی چنان تو در تو و پیچیده به نظر می رسیده است. که حتی افسانه هایی درباره گیر افتادن دزدان و غارتگران نیز ساخته و پرداخته شده است؛. دزدانی که به هوس تصاحب گنج های ارزشمندی که در میان سازه ها مخفی شده بودند،. به آن ها دستبرد می زدند. بنابراین اهرام مصر از دیرباز به معماری هزار تو مانند و. لابیرنتی خود شهره بوده اند. بنابراین با قدم گذاشتن به اتاق فرار مصر خیال نکنید که به راحتی. از یک در وارد می شوید و از در دیگر خارج خواهید شد. روح فرعون بزرگ، خوفو آن. جا در انتظار شماست تا شما را تا ابد درون این مقبره ی عظیم به. دام انداخته و حبس کند. به اتاق فرار مصر خوش آمدید.

اگر تجربه بازی اسکیپ روم مصر را در مجموعه ویرا پارک دارید، لطفاً نظر خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

error: