ترکیب هنر و تکنولوژی

اتاق فرار

مشاوران ویرا پارک در راه اندازی اتاق فرار همراه شما هستند

اتاق فرار یا اسکیپ روم (Scape Room) یک تفریح و فعالیت گروهی و فیزیکی است که تحت تأثیر بازی‌های کامپیوتری و فیلم‌های سینمایی وارد عرصه بازی و سرگرمی شده است. اتاق فرار فرصتی بی‌نظیر را جهت تخلیه‌ی هیجان و سنجش میزان هوش و ذکاوت بازیکنان فراهم می‌آورد. بسته به سناریو و متراژ فضای بازی، تیم‌ها در قالب گروه‌های ۳ تا ۱۰ نفره وارد بازی می‌شوند. پس از بسته شدن تمامی درها بازیکنان باید به جست‌وجوی سرنخ‌ها و حل معماهای پیش‌رو پرداخته، چالش‌های بازی را پشت سر گذاشته و در مدت زمان تعیین شده، خود را از اتاق فرار نجات دهند. به طور معمول زمان اتاق‌های فرار بین ۴۵ الی ۹۰ دقیقه است، در حالی که اغلب اتاق‌های موجود در ایران با مدت زمان ۶۰ دقیقه طراحی می‌شوند.

تجهیز تجهیزات ساخت اتاق فرار
تجهیز تجهیزات ساخت اتاق فرار

تاریخچه اتاق فرار

اسکیپ روم اختراع ژاپنی‌ها به شمار می‌رود و برای نخستین‌بار در سال ٢٠٠٧ میلادی، اولین اتاق فرار در شهر کیوتو ژاپن آغاز به فعالیت نمود. استقبال بی‌نظیر مخاطبان از این بازی به گونه‌ای بود که در مدت زمان کوتاهی، ساخت اتاق فرار در دیگر نقاط دنیا مانند سنگاپور و برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی رونق گرفت و طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا پیدا کرد. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که در دنیا بیش از ۸۰۰۰ اتاق فرار با سناریوهای گوناگون وجود داشته باشد. امروزه در اغلب کشورهای جهان این تفریح مهیج در کافه‌ها، کلاب‌ها و شهربازی‌ها ارائه می‌شود و این مقبولیت و گستردگی، اسکیپ روم را به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های واقعی (Real) در دنیا بدل نموده است. در ایران هم اولین اتاق فرار ایران از سال ۱۳۹۵ تأسیس و شروع به کار کرد.

ضرورت استفاده از اتاق فرار در مجموعه‌های تفریحی

تجربه نشان داده است که اتاق فرار در میان اغلب گروه‌های سنی بین ۱۲ تا ۴۵ سال بسیار محبوب بوده و طرفداران بسیاری دارد زیرا این بازی سالم و مهیج به شدت ذهن و حواس بازیکنان را درگیر چالش‌های طراحی شده می‌کند. همچنین ماهیت تیمی و گروهی بودن اتاق فرار، باعث شده است که بخش مهمی از مخاطبان این بازی را گروه‌های دوستانه و خانوادگی تشکیل دهند. این ویژگی‌ها منجر به توانایی بالای اسکیپ روم برای درآمدسازی شده است، چرا که بازیکنان در قالب گروه‌های چند نفره در آن شرکت می‌کنند و درآمد هر سانس در مقایسه با بازی‌های انفرادی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. از دیگر مزایای اتاق فرار، قابلیت اجرای این بازی برای یک گروه از بازیکنان در متراژ پایین‌تری در مقایسه با سایر تفریحات گروهی است.

در نگاه اول بسیاری از سرمایه‌گذاران این‌گونه تصور می‌کنند که اتاق فرار به علت ماهیت یک‌بار مصرف بودن خود، گزینه‌ای مناسب برای اماکن تفریحی به شمار نمی‌رود. باید در نظر داشت که این ویژگی در عین حال می‌تواند جذب‌کننده‌ی جامعه هدف وسیعی از طرفداران پر و پا قرص این بازی مدرن و سرازیر شدن آن‌ها به مجموعه تفریحی شما باشد. چیدمان صحیحی از گیشه‌های متنوع می‌تواند این دست از مخاطبان را از طریق سایر گیشه‌ها مانند لیزرتگ به مشتریانی وفادار تبدیل نماید. قابل توجه است که هزینه یک سانس بازی اتاق فرار از بسیاری بازی‌ها بیش‌تر بوده و ماهیتاً یک تفریح لوکس به شمار می‌رود.

تجهیز تجهیزات ساخت اتاق فرار
تجهیز تجهیزات ساخت اتاق فرار

محبوبیت اتاق فرار

یکی از مواردی که ساخت اتاق فرار را به لحاظ اقتصادی توجیه می کند، محبوبیت بالای آن است. اسکیپ روم در بین تمامی گروه های سنی و جنسیتی طرفداران بسیار زیادی دارد. اما اغلب افراد به دلیل این که اتاق فرار را یک تفریح دوستانه و خانوادگی می دانند، ترجیح می دهند که نه فقط با دوستان یا اقوام هم جنس خود، بلکه در گروه های متشکل از مردان و زنان در این تفریح جذاب شرکت کنند. این نمودار اینفوگرافیک نشان دهنده این شاخص محبوبیت اسکیپ روم در بین گروه های جنسیتی گوناگون به منظور  ساخت اتاق فرار است.

رشد سریع ساخت اتاق فرار

این محبوبیت بالا باعث شد که در کشور ایالات متحده به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه ساخت اتاق فرار جهشی شدید دیده شود. نمودار زیر نشان دهنده تعداد اسکیپ روم در ایالات متحده مابین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی است که به خوبی این جهش را نشان می دهد.

تجهیز تجهیزات ساخت اتاق فرار
تجهیز تجهیزات ساخت اتاق فرار

اتاق فرارهای ویراپارک

اتاق های طراحی شده توسط ویرا پارک ترکیب بی‌نظیری از هنر و تکنولوژی هستند. این اتاق‌ها محصول همکاری متخصصان و هنرمندان گوناگون است. در نخستین مرحله از فرآیند خلق اتاق فرار، سناریونویس بر مبنای ایده‌های فیلم‌های سینمایی پرطرفدار و داستان‌های مهیجی که از شخصیت‌های مشهور و محبوب برخوردارند، اقدام به داستان‌سرایی و سناریونویسی برای اتاق‌ها می‌نماید. سپس نسخه نهایی سناریو در اختیار گروه معماری قرار می‌گیرد تا فضاسازی و خلق دکوراسیون متناسب با سناریو انجام شده و نقشه‌های مرتبط با تجهیزات بازی و نقاشی‌های گرافیتی طراحی و تهیه شوند. در آخرین مرحله، هوشمندسازی و ایجاد سیستم های کنترل بازی توسط واحد مهندسی الکترونیک انجام می‌گردد. هدف ما تولید یک محصول کاملاً صنعتی است، بنابراین طراحی بهینه و تولید با کیفیت دکوراسیون و بردهای الکترونیکی و سیستم‌های کنترلی زیر نظر واحد کنترل کیفیتت ویرا پارک، عملکرد محصول نهایی را تضمین می نماید.

پس از طی کلیه مراحل فوق، تیم عمرانی ویرا پارک وارد عمل شده و نسبت به اجرای پلان‌های مذکور اقدام می‌نماید. در تمامی فرآیند احداث مجموعه تفریحی شما مهندسین ناظر بر روند حسن انجام کار نظارت داشته و تا زمان تحویل پروژه به مشتری، موظف به حضور و پیگیری کلیه امور مربوط به اتاق فرار هستند. در نهایت گروه بهره‌برداری ویرا پارک به منظور ارائه آموزش‌های لازم وارد عمل شده و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مدیریت، گیم مستر و اکتورهای اتاق فرار قرار می‌دهند.

مزایای همکاری با ویرا پارک

تجهیزات اتاق فرار ویرا پارک به دلیل برخورداری از کیفیت بالا و پشتیبانی همه‌جانبه، دارای هزینه‌های بسیار مناسب و قابل قبولی جهت تعمیر و نگهداری هستند. به علاوه این‌که طراحی بهینه در هماهنگی با تجهیزات باکیفیت مورد استفاده در اتاق‌های فرار ویرا پارک به دلیل استفاده ناچیز از منابع انرژی مانند برق، سبب می‌گردد که هزینه‌های جاری مجموعه اتاق فرار بسیار پایین آمده و باعث صرفه‌جویی در منابع مالی شوند. همچنین به دلیل هوشمندسازی انجام شده در این تجهیزات، قابلیت کنترل و بهره‌برداری تنها با یک یا دو اپراتور را دارد که این مورد هم سبب کم‌تر شدن هزینه‌های جاری خواهد شد.

از آن‌جایی که فعالیت ویرا پارک تنها محدود به ساخت اتاق فرار نبوده و شامل ارائه محصولات گوناگونی مانند لیزرتگ، کافه بازی، واقعیت مجازی، آرکید و گیم نت هم می‌باشد، مشتریان ما می‌توانند از مزیت طراحی یکپارچه و هماهنگ میان بخش‌های گوناگون مجموعه تفریحی خود بهره‌مند شوند. این مهم در قالب طراحی یک تم پارک جذاب و متناسب با فضای موجود و مطابق با سلیقه صاحبان مجموعه‌های تفریحی انجام خواهد شد. از مؤثرترین ویژگی‌های موجود در یک طراحی هوشمندانه، جانمایی مناسب و هماهنگ گیشه‌های گوناگون می‌باشد که همواره مورد توجه طراحان ویرا پارک بوده است.

تجهیز تجهیزات ساخت اتاق فرار

خدمات دیجیتال مارکتینگ

سرمایه‌گذاران و شرکای تجاری ویرا پارک می‌توانند از خدمات بازاریابی دیجیتال از قبیل راه اندازی صفحات کاری در. شبکه‌های اجتماعی به علاوه طراحی، تولید محتوا و سئوی وب‌سایت اختصاصی مجموعه خود برخوردار شوند.. خدمات ارائه شده پیرامون وب سایت شامل انتخاب دامنه مناسب، طراحی زیبا و ریسپانسیو سایت با امنیت بالا،. راه اندازی سیستم رزرواسیون و هرگونه سیستم خدمات رسانی آنلاین به همراه پشتیبانی ۲۴ ساعته است.. پشتیبانی ویرا پارک از مشتریان خود محدود به موارد ذکر شده نبوده و در صورت تمایل سرمایه‌گذار پس از. بهره‌برداری، پکیج‌های مدیریتی و تبلیغاتی جامع و متناسب با. مجموعه احداث شده قابل ارائه می‌باشد.

error: