انواع قفل اتاق فرار

باشگاه لیزرتگ خود را با درآمد شگفت انگیز تأسیس کنید

باشگاه لیزرتگ خود را با درآمد شگفت انگیز تأسیس کنید

در اتاق فرار بسیاری از معماها از طریق انواع قفل اتاق فرار ساخته می شوند. این یکی از اصلی ترین موانعی است که در اسکیپ روم خصوصاً اتاق فرار معمایی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. انواع قفل اتاق فرار ممکن است بر روی درهای ورود و خروج اتاق ها قرار بگیرند و یا با هدف ایجاد مانع در راه دستیابی به محتویات یک کشو یا کمد یا هر چیز دیگری مورد استفاده قرار بگیرند.

یکی از عواملی که می تواند باعث تقویت حس حضور در یک بازی واقعی شود وجود همین انواع قفل در اتاق فرار است که فیزیکی هستند و لمس و کلنجار رفتن با آن ها حس خوبی را به بازیکنان منتقل می کند. به همین دلیل قفل ها در اسکیپ روم از محبوب ترین شیوه های رمز گذاری و ایجاد موانع هستند. این موضوع باعث شده است که تنوع زیادی از انواع قفل اتاق فرار وجود داشته باشد و دست سازندگان بازی را برای خلاقیت بیش تر در طراحی باز می گذارد.

این تنوع در انواع قفل اتاق فرار در عین حال می تواند بخش های گوناگونی از توانمندی های بازیکنان را به چالش بکشد. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به معرفی انواع قفل اتاق فرار بپردازیم تا با آشنایی بیش تر با آن ها، بتوانید در مدت زمان کوتاه تری موفق به باز کردن قفل شده و زمان بیش تری برای ادامه بازی داشته باشید. مخصوصا که در اسکیپ روم ترسناک و اتاق فرار مهیج استرس باعث کاهش بازدهی و از دست دادن زمان می شود.

قفل عددی

این نوع از انواع قفل اتاق فرار به وسیله اعداد زمرگذاری می شود. معمولاً برای این قفل ها از سه یا چهار رقم استفاده می شود و شما باید با استفاده از سرنخ های بازی، این عدد سه یا چهار رقمی را کشف کنید. این اعداد از بالا به پایین بر روی قفل تنظیم می شوند، به گونه ای که عدد مورد نظر باید رو به روی شیار قرار بگیرد. در صورت درست بودن عدد ورودی، با بالا کشیدن زبانه، قفل باز خواهد شد. تفاوتی که در انواع این قفل اتاق فرار وجود دارد، مربوط به محلی است که شیار در آن جا قرار داشته و اعداد باید رو به روی آن تنظیم شود.

انواع قفل اتاق فرار

ساز و کار کلی تمامی آن ها به همین صورت است. بنابراین با دیدن شکل خاصی از این این قفل ها در شگفت زده نشوید. در تمامی انواع قفل اتاق فرار عددی، تنها کافی است اعداد مورد نظر را پیدا کرده و به شیوه ای که توضیح داده شد، آن ها را تنظیم کنید. تنها موردی که ممکن است برای تان مشکل ساز شود این است که گاهی اوقات رمز را هم درست به دست می آورید اما به دلیل عجله یا استرسی که اتاق فرار بر شما تحمیل می کند، ممکن است اعداد را به درستی رو به روی شیار وارد نکرده باشید. بنابراین سعی کنید این کار را با تمرکز انجام دهید.

انواع قفل پترنی اتاق فرار

در این نوع از انواع قفل اتاق فرار که به نام قفل های الگویی نیز شناخته می شوند (Pattern=الگو) اعداد مورد نظر به شکل یک الگو باید انتخاب شوند. این قفل ها در انواع ده تایی و هشت تایی ساخته می شوند. نکته اول این که برای باز کردن این قفل ها ما به تعداد نصف تعداد دکمه ها، نیاز به عدد داریم. یعنی برای قفل هشت تایی به چهار رقم و برای باز کردن قفل ده تایی به پنج رقم نیاز داریم. در کنار هر دکمه ی روی قفل یک عدد نوشته شده است. وقتی چهار یا پنج رقم رمز را پیدا کردیم، این اعداد کنار دکمه ها نشان می دهند که کدام دکمه ها را باید فشار دهیم.

انواع قفل اتاق فرار

یکی از نکات مهم در باز کردن این نوع از انواع قفل اتاق فرار این است که ترتیب اعداد به دست آمده اهمیتی ندارند. زیرا رمز از چهار یا پنج رقم تکی تشکیل شده است. مثلاً این که اعداد رمز ما می توانند ۴، ۳، ۶ و ۹ باشند. در این صورت هیچ تفاوتی بین ۹۶۳۴ و ۴۳۶۹ وجود ندارد. کافی است دکمه هایی را فشار دهیم که این اعداد در کنارشان درج شده است. وقتی دکمه های مد نظر را فشار می دهید، شکل دکمه های فشرده شده در کنار یکدیگر تصویری از یک الگو یا پترن را می سازند و به همین دلیل این نوع از انواع قفل اتاق فرار را قفل الگویی یا پترنی می نامند.

نکته

احتمال دارد سر نخ رمز قفل پترنی برعکس ارائه شود. یعنی به جای این که درباره ارقام آن سرنخی داده شود، ممکن است بتوانید شکل پترن یا همان الگو را به دست بیاورید. در این صورت حتی نیازی به دانستن ارقام آن ندارید و می توانید با فشردن دکمه ها بر اساس الگوی یافته شده، قفل را باز کنید.

قفل پنج تایی

این نوع از انواع قفل اتاق فرار شبیه به قفل های عددی است با این تفاوت که قطعاً دارای پنج کاراکتر بوده و امکان دارد در آن به جای عدد از حروف یا حتی نمادها و علائمی مانند ستاره، دایره، مربع و… استفاده شود. شیوه باز کردن آن ها هم درست مثل قفل های عددی این است که باید کاراکتر مورد نظر را رو به روی شیار یا برجستگی یا علامت دیگری که بر روی بدنه قفل وجود دارد، تنظیم نمایید.

انواع قفل اتاق فرار

انواع قفل ترکیبی اتاق فرار

همان طور که پیش از این توضیح دادیم قفل عددی از محبوب ترین انواع قفل اتاق فرار است.. بر همین اساس قفل های دیگری هم ساخته شده اند که عملاً کارکردی مشابه با آن دارند. اما در ظاهر تفاوت هایی وجود دارد. یکی از این تفاوت ها در این است که. ممکن است قفلی به کار رود که صرفاً از اعداد یا حروف یا نمادها ساخته نشده باشد. بلکه ترکیبی از تمام این ها باشد. به این معنا که در یک قفل شما با چند. کاراکتر که ترکیبی از اعداد و حروف و نماد ها هستند رو به رو شوید. اما عملکرد کلی. تمام آن ها یکسان است و با آشنایی با یکی از آن ها می توانید هر نوع دیگری را نیز باز کنید.

بنابراین اگر قفلی را دیدید که برای باز شدن مثلاً نیاز به چیدمان. و ترتیب چند رنگ را داشت، دستپاچه نشوید و بدانید که این. هم یکی از انواع قفل اتاق فرار است و ساختاری شبیه به قفل عددی دارد.

انواع قفل اتاق فرار

قفل جهتی

این نوع قفل از انواع قفل اتاق فرار از تعدادی جهت تشکیل شده است. که باید آن ها را بیابید. برای ساده تر شدن موضوع می گوییم که تمامی قفل ها. از هر نوعی که باشند، برای باز شدن صرفاً نیاز به یک داده ورودی دارند.. این داده می تواند هر چیزی باشد، اعم از عدد یا حروف یا رنگ و یا حتی جهت. در قفل جهتی،. تعداد جهت ها می تواند ۲ الی ۱۶ تا باشد. این قفل ها را پیش از. شروع بازی، اپراتور ریست خواهد کرد اما اگر دیدید که ریست نشده و به حالت. اولیه در نیامده، ابتدا زبانه قفل را سه بار به داخل فشار دهید. تا به حالت اولیه در بیاید.

انواع قفل اتاق فرار

بسته به تعداد جهت های مورد نیاز در قفل، شما باید تعداد خاصی جهت. را در بازی و با استفاده از سر نخ ها پیدا کنید. سپس جهت ها را یکی یکی وارد می کنید. و با وارد کردن هر کدام، یک بار کلید وسط را فشار می دهید. در صورتی که در هر جایی از. ورود جهت ها، متوجه شدید که اشتباه کرده اید، می توانید مجدداً با سه بار. فشردن دکمه وسط، قفل را ریست کنید.

اما نکته ای که می تواند از گمراه شدن تان جلوگیری کند این است. که در این نوع قفل از انواع قفل اتاق فرار تنها چهار جهت اصلی وجود دارد. یعنی چپ، راست، بالا و پایین. جهت های مورب و ترکیبی در آن ها. استفاده نشده و کاربردی ندارد.

قفل کلیدی

این نوع از انواع قفل اتاق فرار تقریباً شبیه به تمام قفل هایی است که پیش. از این دیده اید و برای باز کردنش احتیاج به یک کلید دارید. این کلید همیشه در نقطه ای. از اتاق فرار مخفی شده است و باید به هر شکلی که می شود به آن دست پیدا کنید.. مورد خاصی که ممکن است در اتاق فرار با آن مواجه شوید، یکی از انواع قدیمی قفل کلیدی است. که دارای یک زبانه و بدنه ی استوانه ای شکل است. کلید باید در رأس استوانه وارد شود. و برای باز کردن آن نیاز دارید که چند دور کلید را درون قفل بچرخانید.

انواع قفل اتاق فرار

قفل گاو صندوقی

از اسم این قفل مشخص است که یکی از سخت ترین و پیچیده. ترین انواع قفل اتاق فرار است، زیرا عملکردی شبیه به قفل گاو صندوق واقعی دارد. و همان طور که می دانید، گاو صندوق ها هم از ایمن ترین قفل ها برخوردارند.. قفل های گاو صندوقی معمولا از سه عدد تشکیل. می شوند که مقادیری مابین ۰ تا ۳۹ می توانند داشته باشند.

برای باز کردن قفل گاو صندوقی نیز نیاز به یافتن سه عدد دارید که سر نخ آن ها. در بازی به شما داده می شود و باید آن ها را بیابید. اما پیش از توضیح. شیوه ورود اعداد، این نکته را بگوییم که اگر در هر مرحله ای احساس کردید. عدد را اشتباه وارد کرده و یا کار را به شکل نادرستی انجام داده اید،. کافی است صفحه اعداد را دو بار در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. تا قفل ریست شده و رمز را مجدداً وارد نمایید.

شیوه وارد کردن اعداد در قفل گاو صندوقی

اعداد اول و سوم در قفل گاو صندوقی به شیوه ساعت گرد (یعنی در جهتی که عقربه های. ساعت می گردند، به سمت راست) وارد می شوند و عدد دوم به شکل پاد ساعت گرد. (بر عکس اولی، به سمت چپ). به این صورت که ابتدا صفحه قفل را در جهت. عقربه های ساعت می چرخانید تا عدد مورد نظر در مقابل شاخص قرار بگیرد.. سپس باید صفحه ی اعداد را سه دور کامل در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. تا باز هم همان عدد اول در مقابل شاخص قرار بگیرد.

انواع قفل اتاق فرار

حالا باید کمی مکث کنید و بعد از آن، این بار باید صفحه اعداد را خلاف جهت. عقربه های ساعت بچرخانید تا عدد دوم در مقابل شاخص قرار بگیرد. دوباره باید کمی. مکث کنید و بعد از آن، عدد سوم را هم به همان شیوه عدد اول و در جهت عقربه های ساعت. وارد کنید. با این تفاوت که این بار به جای سه دور، صفحه اعداد را دو. دور بچرخانید و در نهایت عدد سوم را در مقابل شاخص قرار دهید. بعد از. اتمام این کار، زبانه را به سمت بالا بکشید تا قفل باز شود.

یک راه حل برای باز کردن انواع قفل اتاق فرار

اگر بدانید که با چه نوع قفلی رو به هستید، بهتر می توانید که به دنبال. سر نخ ها بگردید، مثلاً برای باز کردن قفل پنج تایی که از حروف تشکیل شده باشد،. دیگر در اتاق به دنبال اعداد و یا کلید فیزیکی نمی گردید. بنابراین بهتر است که در ابتدا قفل ها. را پیدا کنید و بدانید که برای باز کردن آن به چه اطلاعاتی نیاز است.. آن وقت راحت تر و در زمان کوتاه تری می توانید سر نخ ها و جواب ها را پیدا کنید.

اکنون با شناخت انواع قفل اتاق فرار می توانید با آگاهی و تسلط بیشتری به این بازی مهیج و جذاب بپردازید. در صورت تمایل می توانید به رزرو اتاق فرار غرب تهران یا اتاق فرار کرج بپردازید.

همچنین بخوانید:

اصول اتاق فرار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

error: