اتاق فرار چیست؟

باشگاه لیزرتگ خود را با درآمد شگفت انگیز تأسیس کنید

باشگاه لیزرتگ خود را با درآمد شگفت انگیز تأسیس کنید

اگر بخواهیم اسکیپ روم (escape room) یا اتاق فرار را در یک جمله توضیح بدهیم، باید بگوییم که اتاق فرار لذت چشیدن آدرنالین یا تجربه حس هیجان محض است.

پیش از هر چیزی بگوییم که اسکیپ روم های ویرا پارک در غرب تهران را می توانید از صفحه ← رزرو آنلاین → رزرو نمایید.

اسکیپ روم (escape room) که گاهی اوقات اتاق معما هم نامیده می شود، نه یک اتاق خالی است و نه در آن فراری مثل دویدن اتفاق می افتد. در بازی اتاق فرار شما باید در زمانی مشخص که معمولاً یک ساعت است (البته اتاق های طولانی تری هم وجود دارند)، در کنار حس دلهره و ترسی که سناریو و فضای داستان برایتان به وجود می آورد، بتوانید درست و منطقی تصمیم بگیرید و خود و دوستان تان را از مخمصه ای که در آن گیر افتاده اید، نجات دهید ← فواید اتاق فرار

برای به سرانجام رساندن مأموریت بازی، شما و هم تیمی های تان باید قدم به قدم از عهده حل معماهای اسکیپ روم و چالش های متفاوتی مثل بازی ریاضی، اطلاعات عمومی، بازی با نور و سایه و لیزر، منطق ربط دادن موضوعات مختلف و …. بر بیایید. البته سناریوهای مختلف با یک دیگر متفاوت هستند و طبیعتاً معماهای شان هم فرق زیادی با هم دارند← آشنایی با انواع قفل اتاق فرار

فلسفه و هدف طراحی اتاق های فرار

اسکیپ روم ها با استفاده از تکنولوژی های روز، دکورها، فضاسازی و تصویرسازی های متفاوت توانسته اند ماجراهای واقعی و داستانی را تلفیق و شما را به یک تجربه متفاوت دعوت ‌کنند.

همه اسکیپ روم ها با وجود دکورها، بازی ها و سناریوهای متفاوتی که دارند، یک هدف. مشخص را دنبال می کنند و آن هم حفظ پویایی ذهن، رشد هوش فردی و. اجتماعی و توان کار گروهی شما و هم گروهی های تان است.. شرکت در این گونه بازی ها موجب می شود که شما با اعضای خانواده،. همکاران، دوستان مدرسه و یا هر جمع دیگری، در کنار هم تفریحی سالم. و سازنده را تجربه کنید. تفریحی که نه تنها قابلیت های فردی و اجتماعی شما. را به چالش می کشد، بلکه به ارتقا و بهبود آن ها نیز کمک می کند؛. به طوری دقیقاً حکم یک ورزش و فعالیت ذهنی جذاب و مهیج را دارد.

اسکیپ روم اتاق فرار چیست

تاریخچه اسکیپ روم

برای اولین بار ایده اسکیپ روم در سال ٢٠٠٧ میلادی در کافه‌ها و کلوپ‌های شهر کیوتو ژاپن. توسط شرکت SCRAP آغاز شد. بعد از ژاپن، پای اتاق های فرار در سال ۲۰۱۱ به. سنگاپور باز شد و تا سال ۲۰۱۵، ۵۰ نوع از این بازی در مکان های مختلف تأسیس شد.. بعد از پنج سال، این بازی در مکان های مختلف تفریحی در سراسر آسیا. و اروپا رونق پیدا کرد و با استقبال زیادی رو به رو شد. در حدود سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ نیز. آمریکایی ها به فکر طراحی و اشاعه این بازی جذاب افتادند و در شهرهای سان فرانسیسکو، سیاتل،. سنت لوئیس و نیویورک آن را گسترش داده و شعبه های زیادی از اتاق فرار را تأسیس کردند.

محبوبیت این بازی باعث شده که در حال حاضر در دنیا بیش از ۱۰۰۰۰ اسکیپ روم با سناریوهای مختلف وجود داشته باشد.. این بازی جزو پرطرفدارترین بازی های واقعی (Real) دنیا به شمار رفته که. از معروف ترین آن ها می توان به اتاق فرارهای بوداپست، برن و استرالیا اشاره کرد.

از مدت ها پیش از این هم شکل دیگر این بازی یعنی اتاق فرار آنلاین به وجود آمده بود اما دوران کرونا زمان اوج رواج این شکل از اسکیپ روم بود.

اتاق فرار در ایران

اولین اسکیپ روم در تهران و ایران در سال ۱۳۹۵ شروع به کار کرد. پس از آن اتاق فرار های. زیادی در تهران و سایر شهرها اعم از شیراز، اصفهان، مشهد، کرج، تبریز، اهواز و. قزوین تأسیس شد. از معروف ترین اسکیپ روم های تهران می توان به. اتاق فرار ویرا پارک و اکو کلاب کرج اشاره کرد ← اتاق فرار معین مال

در حال حاضر بازی اتاق فرار به یکی از شناخته شده ترین و. پرطرفدارترین تفریح های کشور در میان تمامی سنین تبدیل شده است و علاوه بر جذابیتی که برای عموم مردم دارد، توانسته است طرفداران مخصوص به خود را نیز پیدا کند.

مساحت، تعداد شرکت کننده ها و هزینه اسکیپ روم

میانگین متراژ اسکیپ روم در دنیا، ۴۵ متر مربع بوده و حداقل فضا برای حداقل تعداد شرکت کننده. (دو نفر) بیست متر مربع است. ولی هرچه فضای بازی بزرگ تر باشد، دکورها و. فضاهای متنوع تر و جذاب تری خواهید داشت و تعداد بازیکنان بیش تر خواهند شد.. مورد یاد شده یکی از مهم ترین ویژگی های اتاق فرار های ویرا پارک است. ولی تعداد بازیکنان اسکیپ روم به صورت معمول ۴ تا ۶ نفر است ← قوانین اتاق فرار

در اتاق فرار شما بسته به داستانی که در بازی دارید، یک تا دو ساعت زمان. دارید. تا با استفاده از مهارت های خود اعم از مدیریت زمان، تمرکز ذهنی و کار گروهی،.. ماموریت و یا هدف خاص بازی را به سرانجام برسانید ← ترس در اتاق فرار

هزینه اتاق فرار ها بسته به سناریو و داستان بازی، محل بازی و… متفاوت است... در اسکیپ روم های تهران این بازی برای هر نفر از ۹۰۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰۰ تومان خرج برمی دارد.

انواع سناریوهای اتاق فرار

برای اتاق فرار هم درست مانند فیلم های سینمایی، انواع و اقسام ژانرها وجود دارد.. از میان این دسته بندی های گوناگون می توان به اسکیپ روم ترسناک، اتاق فرار معمایی، جنایی و پلیسی،. اتاق فرار تاریخی و ماجراجویی، اتاق فرار مهیج و اکشن اشاره کرد. ما در ویرا پارک تلاش کرده ایم. که برای سلیقه های گوناگون بهترین و جذاب ترین ژانرهای اسکیپ روم را در تهران مهیا کنیم.. از میان اسکیپ روم های ویرا پارک، اتاق فرار کما در ژانر وحشت، ترسناک و رازآلود است.. اتاق فرار جوکر در ژانر مهیج و اکشن طراحی شده است. اتاق فرار مرد هلندی در ژانر معمایی،. جنایی و پلیسی ساخته شده، و اسکیپ روم مصر هم برای دوستداران ژانر تاریخی و ماجراجویی آماده شده است ← رزرو آنلاین اتاق فرار

همچنین بخوانید:

اصول اتاق فرار

 

2 پاسخ

  1. سلام
    روزبخیر
    اتاق فرارتون واقعا فوق العاده بود و لذت بردیم
    مرسی از تیم خوب اتاق فرار ویرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

error: